Całym sercem z Mirką – koncert charytatywny

Całym sercem z Mirką

1 marca w naszej Szkole odbył się koncert charytatywny pod hasłem „Całym sercem z Mirką”. Udział w wydarzeniu był niezwykłym przeżyciem, które na długo pozostanie w naszej pamięci. Stało się tak m.in. dzięki bezinteresownemu zaangażowaniu wielu osób o dobrych sercach.
Podczas koncertu wystąpili artyści, wśród których byli nasi absolwenci, uczniowie, a także zawodowy muzyk grający na fletni Pana. Ponadto odbyły się liczne licytacje cieszące się niezwykłym powodzeniem. Otwarta była kawiarenka, a na stoisku rozmaitości można było zakupić wiele wspaniałych rzeczy.
Warto podkreślić, że jednym z najbardziej wzruszających momentów wieczoru było przybycie Mirki wraz z mężem i synami na koncert oraz słowa, które rodzina skierowała do zgromadzonych.
Bardzo dziękujemy każdemu, kto przyczynił się do zrealizowania tego wyjątkowego przedsięwzięcia. Nie sposób wymienić wszystkich, którzy otworzyli swoje serca, poświecili czas, ofiarowali, co mogli na rzecz tej niezwykłej akcji.
Dziękujemy ofiarodawcom, przedsiębiorcom, uczestnikom licytacji, artystom, wolontariuszom, przybyłym gościom, całej szkolnej społeczności i przyjaciołom Siódemki.

Wydarzenie zorganizowane w piątkowy wieczór przekonało chyba każdego z nas, że wspólnie można dokonać wiele dobrego.

ZOBACZ GALERIĘ ZDJĘĆ
(galeria zewnętrzna)

Projekt dwujęzyczny „History in the box- 19th century”

Kliknij i zobacz więcej…

Uczniowie i Uczennice klas siódmych dwujęzycznych, zakończyli projekt pt. „History in the box- 19th century„.

Prezentowali w języku angielskim tematy takie jak: Wojna secesyjna, Ruch sufrażystek, Niewolnictwo i ruch abolicyjna w USA, Praca dzieci na przełomie XIX i XX wieku czy Droga do zjednoczenia Włoch.

Efekty ich pracy możecie zobaczyć, klikając w grafikę „History in the box

Monika Kasprowicz

XV Międzyszkolny Konkurs „60 punktów na 6 – Wybitne Wielkopolanki na przestrzeni dziejów”

XV Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Poznaniu i Wielkopolsce
„60 punktów na 6 – Wybitne Wielkopolanki na przestrzeni dziejów”

  • Organizator: SZKOŁA PODSTAWOWA NR 20 im. Stefana Batorego w Poznaniu
  • Adresat: chętni uczniowie klas 4-8
  • Zadanie: rozwiązanie kart z pytaniami konkursowymi
  • Celem konkursu jest: popularyzowanie wiedzy o regionie i mieście rodzinnym, rozwijanie zainteresowania jego historią i tradycją, kształtowanie poczucia własnej tożsamości, rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji i selekcji materiału, kształtowanie umiejętności wspólnego działania w rodzinie, zacieśnianie więzi rodzinnych poprzez wspólne poszukiwanie materiału.
  • Termin:
    • Etap szkolny: 1.03.-8.03.2024 – prace w wersji papierowej należy dostarczyć do 8 marca 2024 roku do szkolnego koordynatora
    • Etap międzyszkolny w szkole Organizatora, Os.Rzeczypospolitej 44, Poznań, 22.03.2024r
  • Koordynator szkolny: Agnieszka Tomaszczyk

REGULAMIN I ZGŁOSZENIE

Konkurs „Wiosna, wiosna…” w Paint dla klas czwartych

  • Organizator: Andrzej Gągało,
  • Adresat: wszyscy uczniowie klas 4 w SP7,
  • Zadanie: utworzenie wiosennego pejzażu w Paint,
  • Cele: rozwijanie zainteresowań i uzdolnień informatycznych i graficznych, wykorzystanie programu komputerowego Paint w praktyce, możliwość sprawdzenia własnych umiejętności, wyzwolenie ducha rywalizacji,
  • Termin: prace w formie elektronicznej należy przesłać do 16 marca 2024 roku na adres: info@mojasiodemka.pl lub przez mobi-dziennik w temacie wpisując „Wiosna, wiosna – konkurs”,
  • konkurs zostanie rozstrzygnięty 21 marca 2024 roku, a wyniki zostaną ogłoszone na stronie internetowej szkoły. Dla autorów trzech najwyżej ocenianych prac przewidziane są dyplomy i drobne upominki ufundowane przez Radę Rodziców.

Opis i regulamin konkursu – „Wiosna, wiosna…”

Konkurs nawiązuje do organizowanych w ubiegłych latach konkursów na  „Zimowy pejzaż” – zachęcam do obejrzenia nagorodzonych prac nadesłanych na konkurs w ubiegłym roku szkolnym  (LINK).

Pink Shirt Day/Anti-Bullying Day

Wzorem ubiegłego roku, w ostatnim tygodniu lutego na lekcjach języka angielskiego poruszaliśmy temat bullyingu (z ang. zastraszanie, znęcanie się nad słabszymi).
Inspiracją do zajęć jest kanadyjska inicjatywa o nazwie Pink Shirt Day (Dzień Różowej Koszulki). W 2007 roku w kanadyjskiej szkole nowy uczeń został wyśmiany przez innych za to, że ubrał różową koszulkę. Starsi uczniowie, chcąc wyrazić swój sprzeciw wobec takiego zachowania oraz wsparcie młodszemu koledze, zorganizowali akcję, podczas której rozdali w szkole różowe koszulki.
Na lekcjach przypominaliśmy sobie tę historię, rozmawialiśmy o tym, czym jest bullying i jak go odróżnić od pojedynczych aktów przemocy, a co najważniejsze, jak pomóc sobie lub innym i do kogo można zwrócić się o pomoc.

Nauczyciele języka angielskiego
Iga Orleańska

Warsztaty w języku angielskim o migracji ludności

W „Siódemce” nie boimy się podejmować trudnych tematów i chętnie odpowiadamy na zadawane przez Uczennice i Uczniów pytania. Kiedy jedna z klas ósmych dowiedziała się, skąd pochodzi nasza nowa wolontariuszka, Uczennice i Uczniowie wykazali zainteresowanie dotyczące tego, jak Jej kraj (Włochy), radzi sobie z napływem imigrantów. To skłoniło nas do przygotowania warsztatu w języku angielskim na temat migracji ludności. Uczennice i Uczniowie poruszyli m.in. zagadnienia przyczyn migracji ludności i trudności z tym związanych, procesu globalizacji oraz jej potencjalnych skutków dla procesów ekonomicznych, politycznych, środowiskowych, a także demograficznych. Uczennice i Uczniowie chętnie wcielali się w rolę emigranta i prezentowali swoje odczucia związane z życiem w innym kraju, odmiennym kręgu kulturowym
oraz środowisku obcojęzycznym.

Magdalena Jastrzębska

GENIUSZ WIELOJĘZYKOWY – zajęcia z elementów językoznawstwa dla klas 6

W I semestrze Uczennice i Uczniowie klas szóstych uczestniczyli w dodatkowych zajęciach rozwijających zainteresowania językowe. Ich głównym celem było przygotowanie się do rozwiązywania sprawdzianu predyspozycji do oddziału dwujęzycznego w klasie 7.

Na zajęciach ćwiczyliśmy pamięć słuchową i logiczne myślenie w zakresie selekcji informacji, kształtowanie umiejętności rozumienia tekstu oraz relacji składniowych i wyrazowych. Skupiliśmy się także na rozwoju umiejętności posługiwania się analogicznym myśleniem podczas ćwiczenia na językach fikcyjnych.

W związku z dalszym zainteresowaniem wśród Uczennic i Uczniów, zajęcia będą prowadzone także w II semestrze.

Prowadzący zajęcia: Magdalena Jastrzębska

Strona Szkoły Podstawowej nr 7 im.Erazma z Rotterdamu w Poznaniu