Historia Złotych Erazmów

Szkolny Projekt Edukacyjny „Zdobywamy Statuetkę Złotego Erazma” erazm

Pomysł przyznawania corocznie klasom Statuetek Złotego Erazma zrodził się w 2002 roku, a w rok później przyznawania statuetek w kategorii ,,Przyjaciel Siódemki” dla osób i instytucji, które działają na rzecz naszej społeczności szkolnej.
Pierwsze „Złote Erazmy” przyznawane klasom w kategoriach:
  • „Festiwal nauki” klasy I -VI
  • „Miłośnicy przyrody” klasy I–III
  • „Sport dziedzictwem kulturowym Zjednoczonej Europy” – klasy I-III
  • „Patron i jego Ojczyzna” klasy IV-V I
  • „Święto Drzewa” klasy I -VIhist-zlote-erazmy
Same statuetki mają, zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych, niezwykłą emocjonalną wartość, gdyż od samego początku zostały wykonane przez nas. Początkowo szukaliśmy pomocy wśród profesjonalistów – rzeźbiarzy szkół plastycznych. Nikt nie chciał jednak podjąć się tego zadania. Formę do gipsowych odlewów, podstawki, złocenia i wszystkie inne prace wykonaliśmy samodzielnie w szkole. Dla wielu uczniów, szczególnie z klas młodszych, materiał z jakiego wykonany został Złoty Erazm jest cenniejszy od szczerego złota, o czym często opowiadają swoim rodzicom.
hist-powstanie-erazma-5
„Protoplasta” złotego Erazma
W realizację naszego projektu włączyli się przedstawiciele Rady Osiedla Kopernika-Raszyn, którzy corocznie brali udział w pracach konkursowych komisji, byli fundatorami wielu nagród dla dzieci oraz sponsorowali okolicznościowe grawerowane tabliczki do statuetek.

hist-erazm-1Złoty Erazm w pełnej krasie cierpliwie czeka przed uroczystym apelem na zwycięską klasę.

Tradycją stało się, że w przygotowaniu projektów biorą udział wszyscy nauczyciele, a do realizacji niektórych zadań włączają się także rodzice. Poszczególne klasy uczestniczą w tzw. ,,dniach projektowych” – realizując szczegółowe interdyscyplinarne zadania.”.

hist-wlasku-7Powrót z rajdu pod hasłem „Patron i jego Ojczyzna” zwycięskiej klasy, której stroje wzbudziły powszechne uznanie.

 

 

hist-wlasku2-8W roku 2005 statuetki „Złotego Erazma” wręczone były po rajdzie pod hasłem „Patron i jego Ojczyzna”.

 

 

 

 

Uczniowie klas IV – VI zespołowo wykonują zadania w następujących blokach: matematyczno-fizycznym, przyrodniczo-plastycznym, angielsko-muzycznym i polonistyczno- historycznym.
Wszyscy uczniowie uczestniczą w lekcjach tematycznych, konkursach, zabawach, grach dydaktycznych, zajęciach terenowych, wycieczkach, korzystają z różnych źródeł informacji w celu zdobycia potrzebnych wiadomości, wykonują prace plastyczne oraz pomoce dydaktyczne.

hist-grupa-miedzyzespolowa-2Realizacja jednego z zadań projektowych grupa międzyprzedmiotowa (j. angielski i muzyka)

 

 

 

Istotą tej tradycji jest, oprócz zadań edukacyjnych, kształtowanie w dzieciach umiejętności zdrowej rywalizacji, integrowanie się poprzez zabawę i wspólną pracę.

hist-laureaci-4

Dumna VI a laureatami kolejnej edycji projektu oraz II a odbierająca „Złotego Erazma” ze łzami w oczach.

Wręczeniu Statuetek Złotego Erazma towarzyszą za każdym razem wielkie emocje, owacje a także chwile niezwykłego wzruszenia, zwłaszcza gdy wręczane są Przyjaciołom Siódemki.

hist-przyjaciele-6

Rada Osiedla odbiera z rąk Pani Dyrektor Janiny Sałaty „Złotego Erazma” w kategorii „Przyjaciele Siódemki 2004”.

Przyjaciel Siódemki 2007

Aby nasza tradycja nie zaginęła, dla potomnych założyliśmy Księgę Erazma: kiedy nasi uczniowie przyprowadzą swoje dzieci do Siódemki, opowiedzą im „Jak to ze Złotymi Erazmami było…”

hist-ksiega-3

 

Zobacz zdobywców Złotych Erazmów w latach szkolnych:

 

 

 

Strona Szkoły Podstawowej nr 7 im.Erazma z Rotterdamu w Poznaniu