Drodzy Uczniowie,
jeżeli wyrażacie chęć rozpoczęcia nauki w oddziale dwujęzycznym w klasie VII szkoły podstawowej, zapraszamy do zapoznania się z informacjami, które przybliżą Wam i Waszym rodzicom, na jakich warunkach będzie odbywać się rekrutacja do oddziałów dwujęzycznych.
Strona internetowa „Nabór 2018 – PCSS – Systemowa obsługa rekrutacji w Poznaniu”.
Co to jest nauczanie dwujęzyczne w Siódemce?
Nauczanie języka angielskiego w klasie dwujęzycznej jest oparte na metodzie CLIL (z ang. Content and Language Integrated Learning), czyli Zintegrowanym Nauczaniu Przedmiotowo-Językowym.
Jest to podejście do edukacji dwujęzycznej, w którym treści programowe nauczania jak i język obcy przekazywane są łącznie. Oznacza to, iż w trakcie nauki wybranych przedmiotów w sposób dwujęzyczny uczeń będzie dążył do swobodnego posługiwania się zarówno językiem ojczystym jak i obcym na takim samym poziomie.
Najważniejsze cele nauczania dwujęzycznego:
- zrealizowanie podstawy programowej kształcenia ogólnego i zapewnienie uczniom rozwoju językowego w zakresie języka angielskiego;
- osiągnięcie umiejętności swobodnego używania języka angielskiego w mowie i piśmie;
- przygotowanie uczniów do dalszego kształcenia w klasach dwujęzycznych w szkołach ponadpodstawowych;
- stosowanie języka angielskiego jako narzędzia do przyswajania wiedzy z innych przedmiotów.
Klasa dwujęzyczna w Siódemce – dlaczego warto?
- zwiększony wymiar godzin języka angielskiego z trzech tygodniowo do sześciu;
- dwie godziny przedmiotów obowiązkowych w tygodniu prowadzone w języku angielskim;
- cykliczne warsztaty tematyczne prowadzone w języku angielskim przez studentów studiów filologicznych;
- współpraca z Wydziałem Anglistyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu;
- spotkania z zagranicznymi gośćmi;
- współpraca z Fundacją Kultury Irlandzkiej;
- dobrze wyposażone pracownie językowe;
- sukcesy naszych uczniów w wojewódzkich i ogólnopolskich konkursach z języka angielskiego;
- organizacja wyjazdów edukacyjnych do Wielkiej Brytanii;
- organizacja imprez promujących kulturę i języki krajów europejskich (Europejski Dzień Języków Obcych);
- praca w oparciu o autorski program uzupełniający do nauczania fonetyki języka angielskiego oraz kultury krajów angielskiego obszaru językowego;
- indywidualne podejście do ucznia i wparcie go w procesie uczenia się;
- doświadczona kadra pedagogiczna;
- nowoczesne metody pracy.