Z nowym rokiem szkolnym pod kierunkiem p. A. Gagało kolejne klasy rozpoczęły swoją przygodę z modelowaniem projektów przestrzennych i przygotowaniem ich do wydruku na drukarce 3D. Uczniowie klas ósmych już we wrześniu poznali budowę drukarki, oraz podstawowe zasady tworzenia projektów, które mogły być przez nią wydrukowane. Wyposażeni w wiedzę teoretyczną rozpoczęli praktyczne tworzenie projektów i przygotowanie ich w formacie gotowym do wydruku. W ten sposób powstawały nowe projekty, ale też modyfikowane projekty z repozytorium Tinkercad.
W tym samym czasie uczniowie klas 4 mogli rozwijać swoje doświadczenia z zestawami Lego Education z okresu nauczania początkowego w klasach 1-3. Uczniowie korzystali z możliwości tworzenia własnych projektów i świetnie się przy tym bawili. Taka forma nauki przez zabawę daje najlepsze efekty.
Klasy młodsze z zapałem realizowały podczas zajęć następujące cele:
- konstruujemy i uruchamiamy dźwig do transportu niepełnosprawnego Daniela przez rzekę,
- konstruujemy i kodujemy taksówkę dla Leo,
- konstruujemy i programujemy śmigłowiec, wymyślamy i udoskonalamy wirnik,
- konstruujemy i programujemy łódź bagienną w programie LEGO Spike,
- konstruujemy wagoniki kolejki linowej wg instrukcji oraz własnych pomysłów i programujemy je,
- konstruujemy i programujemy duży autobus.
Katarzyna Brzezińska