Dzień Łamigłówki – styczniowe zmagania erazmowe

Dzień Łamigłówki
czyli
styczniowe zmagania erazmowe.

Tuż przed feriami postanowiliśmy nieco zmienić profil zwykłych zajęć lekcyjnych i zorganizowaliśmy w naszej szkole Dzień Łamigłówek. Oprócz świetnej zabawy realizowaliśmy w ten sposób kolejne zadanie erazmowe. Uczniowie poszczególnych klas przygotowywali dla swoich koleżanek i kolegów przeróżne gry, łamigłówki, zadania logiczne i wszelkie działania, wymagające zaangażowania naszych zdolności i umiejętności. Pomysłowość naszych uczniów okazała się bez granic! A odbiór przygotowanych prac przez kolegów niesamowicie emocjonujący. Tak mocno zaangażowaliśmy się w wykonywanie zadań, że tego dnia lekcje matematyki minęły wręcz za szybko!
A nad czym główkowaliśmy w Dniu Łamigłówek? Posłuchajcie i popatrzcie sami! Oto niektóre z naszych działań :

  • Klasa 3A wykonała grupowo matematyczne gry planszowe z zadaniami logicznymi, tekstowymi, ciągi oraz łańcuszki matematyczne.
  • W klasie 3C i 1A graliśmy w gry matematyczne i domino, towarzyszyły nam ogromne emocje.
  • W klasie 3 D dzieci odkodowywały zakodowane obrazki przez uczniów z klasy 3B.
  • Klasa 2A rozwiązywała krzyżówki matematyczne.
  • Klasa 2B z zapałem przystąpiła do rywalizacji o tytuł Mistrza gry w Kółko i krzyżyk, a tworzone przez nas wszelkie strategie i pomysły, by wygrać, sprawiły nam dużą satysfakcję!
  • Klasa 2C zmagała się z nie lada łamigłówkowym zadaniem – musiała zmierzyć się z tzw. zadaniami zapałczanymi, gdzie spryt, logiczne myślenie i niekonwencjonalne podejście do rozwiązań liczyło się najbardziej. Ale dali radę i ich trud się opłacił!
  • W klasie 1B także graliśmy w gry planszowe oraz układaliśmy bardzo trudne układanki – tangramy. Zadania sprawiły nam ogromną frajdę. Musieliśmy wykazać się umiejętnością obliczania działań w zakresie 10 oraz umiejętnością odczytywania godzin na zegarze..
  • Klasa 1C przygotowała kartę zadań matematyczno-logicznych dla klasy 1D. Było to pięć różnych zadań, a ich prawidłowe wyniki ukazywały jedną z liter końcowego hasła. Dzieci przygotowały działania matematyczne na dodawanie i odejmowanie do 10, krótkie zadanie matematyczne z treścią, labirynt, zadanie z przeliczaniem monet i kodowanie. Końcowe hasło ukazać miało tajemnicę, którą skrywa każdy z uczniów klasy 1c: “Lubię matmę”. Od klasy 1D otrzymaliśmy zestaw ręcznie robionych gier: młynek i bingo wraz z pionkami.

Dzień Łamigłówek zakończyliśmy z poczuciem zadowolenia z możliwości wykorzystania naszych wiadomości i umiejętności w praktyce. Od dziś wszelkie matematyczne triki nie będą już dla nas takie straszne, a raczej staną się zachęta do dalszej pracy przez zabawę! To były bardzo udane zajęcia 🙂

w imieniu „erazmowiczów” z klas I –III
Beata Żyto

Strona Szkoły Podstawowej nr 7 im.Erazma z Rotterdamu w Poznaniu

Pomniejsz / powiększ czcionkę
Zmień kontrast