Budowanie jajkodromu, czyli jak wspólnie zapracować na sukces

Klasa 3a postanowiła wypróbować w praktyce czy powiedzenie, że współpraca się opłaca jest prawdziwe.
Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od zabawy „Kto pierwszy, ten lepszy”.
Dzieci stanęły w kole i odliczyły do dwóch. Powstałe w ten sposób drużyny wzięły udział w wyścigu poduszki. Zadanie polegało na podawaniu poduszki osobie ze swojej drużyny, a zadaniem drużyn było dogonienie poduszki przeciwnej drużyny.

Po zabawie dzieci miały możliwość odpowiedzenia na pytanie : „Co to jest według nich współpraca?” i „Dlaczego warto współpracować?”
Następnie podzieliliśmy się na 6 zespołów.
Każda grupa miała za zadanie zbudować konstrukcję „jajkodromu”, która umożliwi jajku bezpieczne lądowanie z wysokości około 2 metrów. Do dyspozycji grupy miały: plastikowy kubeczek, trzy słomki, trzy balony, ręcznik papierowy, piórka, trzy kartki papieru i taśmę klejącą. Ustaliliśmy, iż zadanie zostanie zaliczone, jeżeli jajko umieszczone w konstrukcji, po zderzeniu z ziemią nie stłucze się.

Zadanie sprawiło uczniom wiele radości, a na wynik eksperymentu każda grupa czekała w napięciu. Zadanie okazało się dość trudne do wykonania, bo tylko jednej grupie udało się nie zbić jajka.

Potem przyszedł czas na obejrzenie filmu opowiadającego o tym, jakie role możemy pełnić w grupie. Na podsumowanie zajęć spróbowaliśmy przypisać te role do grup, w których pracowały dzieci. Okazało się, że w każdej grupie był motywator, krytyk, pomysłodawca, realizator czy koordynator.

Na koniec wszyscy zgodnie stwierdzili, że współpraca się zawsze opłaca!

Agata Borowska

Strona Szkoły Podstawowej nr 7 im.Erazma z Rotterdamu w Poznaniu

Pomniejsz / powiększ czcionkę
Zmień kontrast