Czytaj więcej o Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Siódemce
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W SIÓDEMCE
Pedagodzy szkolni:
Katarzyna Ryfa – pedagog, Robert Stube – pedagog, Iwona Szaferska – psycholog
Czym jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna?
Potrzeby organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Organizatorzy i współpraca w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Zadania nauczyciela, wychowawców i specjalistów.
Poniżej będziemy zamieszczać artykuły z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci. Zapraszamy do lektury.
Porady dla rodziców
zachęcamy, by rozmawiać z dziećmi o towarzyszących im emocjach. Jest to ważne dla wszystkich. Pamiętajmy, że już samo nazwanie tego, co czujemy, sprawia, że czujemy pewną ulgę.
W załączniku przesyłamy porady, które mogą dopomóc dzieciom, gdy większość czasu spędzają w domu.
Beata Kowalik – psycholog szkolny
Jak to z tym Internetem było…
O czym każdy Rodzic wiedzieć powinien.
Komputer, Internet to nauka, rozrywka, zabawa. Daje wiele możliwości rozwijając, ucząc i bawiąc. Racjonalne korzystanie z dobrodziejstw technologicznych wpływa na każdego młodego człowieka. Co zatem, jeśli wykorzystamy je w niewłaściwy sposób?
Czego uczy się dziecko?
CZYM DZIECKO ŻYJE, TEGO SIĘ NAUCZY.
Jeśli dziecko żyje w atmosferze krytyki, uczy się potępiać.
Jeśli dziecko doświadcza wrogości, uczy się walczyć.
Jeśli dziecko musi znosić kpiny, uczy się nieśmiałości.
Jeśli dziecko jest zawstydzone, uczy się poczucia winy.
Jeśli dziecko żyje w atmosferze tolerancji, uczy się być cierpliwym.
Jeśli dziecko uczy się w atmosferze zachęty, uczy się ufności.
Jeśli dziecko jest akceptowane i chwalone, uczy się doceniać innych.
Jeśli dziecko żyje w atmosferze uczciwości, uczy się sprawiedliwości.
Jeśli dziecko żyje w poczuciu bezpieczeństwa, uczy się ufności.
Jeśli dziecko żyje w atmosferze aprobaty, uczy się lubić siebie.
Jeśli dziecko żyje w atmosferze akceptacji i przyjaźni, uczy się tego, jak znaleźć miłość w świecie.
Autor nieznany, Los Angeles 1991 rok.
Dekalog dla rodziców i wychowawców
- Nie upokarzaj dziecka, bo ono, tak jak ty, ma silne poczucie własnej godności.
- Staraj się nie stosować takich metod, których sam w dzieciństwie nie akceptowałeś.
- Pozwalaj dziecku dokonywać wyboru najczęściej jak możesz.
- Jeśli zachowałeś się wobec dziecka niewłaściwie, przeproś je i wytłumacz się. Nie bój się utraty autorytetu – dziecko i tak wie, kiedy popełniasz błędy.
- Nigdy nie mów źle o dziecku, szczególnie w obecności innych osób.
- Nie mów „zrobisz to, bo tak chcę” – jeżeli musisz czegoś zabronić, zawsze to uzasadnij.
- Jeśli wydajesz polecenia dziecku, staraj się nie stać nad nim i mówić z góry swego autorytetu.
- Nie musisz być za wszelką cenę konsekwentny, nie musisz być w zgodzie z innymi dorosłymi przeciw dziecku, jeżeli wiesz, że oni nie mieli racji.
- Gdy nie wiesz, jak postąpić, pomyśl, jak ty poczułbyś się, będąc dzieckiem.
- Staraj się być czasem adwokatem własnego dziecka.
„Konwencja o prawach dziecka” przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne ONZ 20.11.1989 r.