Nauczyciele wychowania fizycznego zapraszają uczniów naszej Siódemki na dodatkowe zajęcia sportowe „Grunwald – mój sportowy azyl”. Organizatorem zajęć jest Młodzieżowy Klub Sportowy Przemysław Poznań, ale będą one prowadzone przez znanych Wam nauczycieli wychowania fizycznego. Zajęcia są oczywiście bezpłatne i zgodnie z obowiązującymi obostrzeniami będą prowadzone na naszych szkolnych boiskach. Pamiętajcie, że do uprawiania sportu nie ma złej pogody, są tylko źle dobrane ubrania 😉
W załączniku jest dostępny grafik godzinowy dla konkretnych klas.
W dniach 7-8 maja 2021 odbędą się Targi Edukacyjne. Tegoroczna edycja odbędzie się w formule on-line. Ruszyła już strona internetowa targów: www.uwagaedukacja.pl na której można już zapisywać się m.in. na webinaria, a także poznać program tego wydarzenia i prelegentów.
Zachęcamy do odwiedzenia naszej strony.
Prężnie działamy także w social mediach, komunikując to wydarzenie na profilu Targi Edukacyjne w Poznaniu na Facebook’u
Zachęcamy do udostępnia naszych postów dotyczących zarówno Targów Edukacyjnych, jak również akcji charytatywnej, którą prowadzimy równolegle pt. #AktywniedlaMikołaja
Wydział ds. projektów unijnych
Departament Edukacji i Nauki
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
Uczniowie klas 8 przygotowują się do egzaminu wykorzystując poznane wiadomości o bryłach w praktyce. Projekt edukacyjny to metoda, którą od lat promujemy na lekcjach matematyki w Siódemce, podczas wprowadzania modeli brył. Obserwujemy ogromne korzyści, jakie czerpią uczniowie z pracy tą metodą. W tym roku wykonywaliśmy projekty podczas nauczania zdalnego, na innych zasadach, ale efekty pracy uczniów są bardzo ciekawe.
Głównym celem projektu było wykonanie wybranego modelu bryły graniastosłupa w skali powiększającej.
Zadaniem uczniów było przygotowanie tego modelu w skali 4:1 wraz z fotorelacją każdego etapu ich pracy. Młodzież konstruowała siatkę bryły, pamiętając o dorysowaniu „skrzydełek” do sklejenia. Uczniowie musieli wykorzystać poznane informacje w celu planowania pracy, która była bardzo precyzyjna.
Projekt z założenia był dla uczniów miłą zabawą utrwalającą wiedzę o poznanych bryłach. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji przygotowanych przez uczniów (kliknij w grafikę poniżej).
Dziękujemy Ósmoklasistom zaangażowanym w przygotowanie projektu.
Ze strony FB Wspólnoty St. Egidio Poznań:
„Dziękujemy wszystkim darczyńcom oraz uczniom Szkoły Podstawowej nr 7 za ręcznie wykonane kartki dla Seniorów !🧡”
W czwartek 22 kwietnia obchodzono największe na świecie święto ekologiczne – Międzynarodowy Dzień Ziemi. Data ta skłania co roku do refleksji nad relacją między człowiekiem a jego środowiskiem życia. W sposób szczególny do tego wyjątkowego dnia przygotowania rozpoczęliśmy już podczas szkolnych rekolekcji. Z trudną sztuką wyboru zmierzyliśmy się pracując z wykorzystaniem drzew decyzyjnych, które pomogły uczniom usystematyzować pozytywne i negatywne aspekty wybranego sposobu gospodarowania odpadami oraz podjąć optymalną decyzję. Z okazji Dnia Ziemi uczniowie mieli możliwość przygotowania kartki z życzeniami, które stały się wyrazem ich uznania, szacunku i pokory wobec zielonej planety. Przy okazji przypomnijmy sobie zeszłoroczny film z życzeniami dla Ziemi autorstwa Anastazji Hull.
Czy lekcja matematyki może odbyć się bez dużych liczby? Oczywiście, bo wykorzystanie gry „Domino” jest doskonałą okazją do oswojenia się z kluczowym dla matematyki sposobem rozumowania – z dedukcją. Gra ta jest jednym z najbardziej efektywnych znanych sposobów pokonywania trudności i budowania wiedzy. Zadaniem uczniów było ułożenie ciągu domina „chrząszcza”, dotyczącego zamiany jednostek długości i masy. Dzieci kształtowały logiczne myślenie oraz koordynację wzrokową, ruchową i przestrzenną.
Wspaniale ogląda się pracę uczniów na przygotowanych fotorelacjach.
To była ciekawa praca zdalna z matematyki wykorzystująca domino!
Klasy 7 podczas pracy zdalnej na matematyce utrwalały swoją wiedzę z wyrażeń algebraicznych przy zabawie w domino.
Gra ta kształci umiejętności: logicznego myślenia, interpretowania wyników oraz danych przedstawionych w różnej formie, dobierania modelu matematycznego do prostej sytuacji oraz budowania go w kontekście praktycznym, które wymaga umiejętności łączenia wiedzy z matematyki. Uczniowie układali kostki domina wykonując redukcję wyrazów podobnych, dzięki swojemu wysiłkowi otrzymali „jelonka”. Uczniowie przygotowali fotorelacje z pracy zdalnej, a także bardzo ciekawy film instruktażowy.
Zapraszamy do obejrzenia reportażu (kliknij w grafikę poniżej).
Wtorki, po południu. Każdy pędzi, jak może przed ekran komputera. W tym tygodniu Piotrek mówi o Wikingach. Tydzień temu Antek prezentował historię Japonii, samurajów, katany itp. bo to jego pasja. Amelka w tym czasie od razu znajdzie odpowiedni rysunek w książce albo sama coś szybko narysuje (np. mitologiczne nordyckie smoki). Antek J. niby się nie odzywa, ale test z wiedzy o Normanach napisał najlepiej. Nie ma zajęć, żeby Dominik nie dodał czegoś od siebie z poruszanego tematu np. o zakrywaniu defektu twarzy przez Czarnieckiego bujną brodą. Maks natomiast spokojnie słucha, bo innego wtorku jego wiedza o czołgach dla odmiany zaszokowała pozostałe gaduły na kółku. To nasze wtorki – z historią. Radość, wymiana wiedzy i poglądów. Czas na rozmowy i dzielenie się pasją. Co będzie za tydzień? Pewnie znów zadania z arkuszy egzaminacyjnych, które dla każdego są możliwością zwykłego sprawdzenia wiedzy i trochę… popisania się.
Członkowie Kółka Historycznego
Wioletta Pilarczyk-Urbaniak
22 kwietnia w naszej szkole przeprowadzono „wyjątkowy” Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny w formie zdalnej.
Swoje umiejętności z królowej nauk sprawdzało 48 uczniów z klas IV-VIII, którzy rozwijali swoje zdolności logicznego myślenia i modelowania matematycznego. Konkurs miał charakter jednorazowego testu, na którego rozwiązanie uczniowie mieli 90 minut. Uczniowie podczas połączenia na Meet zmierzyli się z zadaniami o różnym stopniu trudności oraz musieli wykazać się biegłością w posługiwaniu się narzędziami do zdalnej edukacji i programu Adobe Acrobat Reader DC.
Każdy z uczestników konkursu otrzyma jeden z wariantów układanki przestrzennej w formie breloczka, które zostaną wręczone po powrocie do szkoły. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w Konkursie.
Czekamy niecierpliwie na wyniki.
Ewa Jarzina i zespół matematyków
Podczas ostatnich lekcji geografii uczniowie klas 7 opisali zmiany jakie zaszły w polskim przemyśle po 1989 roku. W ramach zadania wyprzedzającego, uczniowie wysłuchali nagrania „Rozmowa ojca z córką”, dzięki któremu odpowiedzieli na pytania:
Co rozpoczęło się w Polsce w 1989 r.?
Dlaczego omawiane w nagraniu przemiany były dla wielu zakładów przemysłowych trudne?
Dlaczego konieczna była restrukturyzacja wielu zakładów przemysłowych?
Czy zmiany związane z restrukturyzacją początkowo zachodziły pomyślnie?
Czym jest prywatyzacja?.
Podczas łączeń z nauczycielem uczniowie wymieniali cechy gospodarki centralnie planowej i rynkowej, oglądali fragment „Dziennika Telewizyjnego” z sierpnia 1989 roku, analizowali wykresy i mapy tematyczne, opisali wpływ rozwoju przemysłu na środowisko, a także poznali wiodące gałęzie przemysłu we współczesnej Polsce. W ramach podsumowania cyklu lekcji o przemyśle uczniowie opisali jak w ciągu 30 lat zmieniła się aglomeracja łódzka i konurbacja katowicka. Przed nami kolejne zajęcia z zakresu geografii społeczno-gospodarczej Polski, na których przyjrzymy się bliżej gospodarce morskiej oraz produkcji energii.
Artur Żyto
Strona Szkoły Podstawowej nr 7 im.Erazma z Rotterdamu w Poznaniu
Ta strona wykorzystuje pliki cookie.
Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij "Akceptuję". Ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. Możesz też określić typy plików klikając w "Ustawienia". Więcej informacji w zakładce "Polityka Prywatniści" w menu i w stopce strony.>
Ta strona korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort poruszania się po witrynie. Spośród nich pliki cookie sklasyfikowane jako niezbędne są przechowywane w Twojej przeglądarce, ponieważ są niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny.
Używane są również plików cookie stron trzecich, które pomagają analizować i rozumieć, w jaki sposób korzystasz z tej witryny. Te pliki cookie będą przechowywane w Twojej przeglądarce tylko za Twoją zgodą. Masz również możliwość rezygnacji z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może mieć wpływ na wygodę przeglądania.
Niezbędne pliki cookies są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Te pliki cookie zapewniają anonimowo podstawowe funkcjonalności i zabezpieczenia witryny.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Analityka”.
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Plik cookie jest ustawiany na podstawie zgody na pliki cookie RODO w celu zapisania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Funkcjonalne”.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Pliki cookie służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Niezbędne”.
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Pozostałe”.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent. Plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie w kategorii „Wydajność”.
viewed_cookie_policy
11 months
Plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę RODO Cookie Consent i służy do przechowywania informacji, czy użytkownik wyraził zgodę na korzystanie z plików cookie. Nie przechowuje żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać określone funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić odwiedzającym lepsze doświadczenia użytkownika.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają w dostarczaniu informacji na temat wskaźników liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających na stronach internetowych i zbierają informacje w celu wyświetlania spersonalizowanych reklam.