My Crazy Egg Hunt

My Crazy Egg Hunt

Z okresem wielkanocnym wiąże się wiele ciekawych tradycji i zwyczajów. W Wielkiej Brytanii popularną tradycją jest zabawa zwana Easter Egg Hunt. Zabawa ta polega na szukaniu ukrytych świątecznych jajeczek. Mogą być to tradycyjne pisanki lub też czekoladowe jajeczka wypełnione w środku słodyczami.
W związku z tą tradycją w naszej szkole odbył się konkurs języka angielskiego My Crazy Egg Hunt. Uczestnicy w ramach konkursu musieli przygotować komiks, którego tematem było poszukiwanie jajek oraz przygoda z tym związana.
W konkursie wzięło udział siedmioro uczniów z klas drugich. Każda praca była bardzo kreatywna i estetyczna. Gratulujemy wszystkim uczestnikom konkursu.

My Crazy Egg Hunt

Oto zwycięzcy:

Miejsce I – Janka Piłat 2c
Miejsce II – Jan Privara 2c
Miejsce III – Mia Fenske 2c

Osoby wyróżnione: Julia Filipowska 2c, Borys Dacków 2b, Natalia Kosicka 2b, Lena Majewska 2c

Monika Skarzyńska, Galyna Samoiliuk

World Down Syndrome Day

Przyłączając się do działań zespołu psychologiczno – pedagogicznego w naszej szkole, nauczyciele języka angielskiego na przełomie marca i kwietnia przygotowali anglojęzyczne, autorskie warsztaty nawiązujące do obchodzonego w wielu krajach Światowego Dnia Zespołu Downa. Zajęcia miały na celu walki z dyskryminacją oraz promowanie integracji społecznej.

Agnieszka Szajek, Denise Cinalli

Czym jest notatka wizualna?

Nasi uczniowie już wiedzą czym jest sketchnoting, czyli notatka wizualna. Na lekcjach języka angielskiego podejmowaliśmy próby tworzenia prostych grafów podsumowujących zagadnienia przerabiane na zajęciach. Dzięki temu ćwiczyliśmy tworzenie notatek wizualnych, które pełnią ważną rolę w zapamiętywaniu najróżniejszych treści, na wszystkich przedmiotach.
Umiejętność robienia przejrzystych notatek (sketchnoting) pozwala w sposób usystematyzowany utrwalić wiadomości, dokonać analizy informacji i selekcji najistotniejszych faktów.

Agnieszka Szajek, Denise Cinalli

Szkolny etap VI Konkursu Twórczości Józefa Ratajczaka

Miło nam poinformować, że w szkolnym etapie Konkursu Twórczości Józefa Ratajczaka wzięło udział 36 uczestników. Uczennice i uczniowie klas czwartych, piątych i szóstych przygotowali do recytowania różne wiersze Józefa Ratajczaka.

Szkolny etap VI Konkursu Twórczości Józefa Ratajczaka

Ich dokonania oceniało jury w składzie: pani Elżbieta Krygowska-Butlewska, pani Agata Maćkowiak oraz pan Kamil Klinowski.

Jury oceniając zaprezentowane wiersze, wzięło pod uwagę właściwy dobór wiersza, odpowiednią interpretację, nienaganną dykcję i ogólny wyraz artystyczny recytatorów.

Sprawdź listę laureatów i wyróżnień…

Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Poznaniu i Wielkopolsce

Uczennice klas szóstych Karolina, Julia i Maja wzięły udział w finale
Międzyszkolnego Konkursu Wiedzy o Poznaniu i Wielkopolsce „60 punktów na 6”. W tym roku szkolnym pod hasłem „Wybitne Wielkopolanki na przestrzeni dziejów”.

Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Poznaniu i Wielkopolsce

Finaliści z klas 4-8 spotkali się w Szkole Podstawowej nr 20 im. Stefana Batorego i przystąpili do walki o tytuł „Znawcy Historii Regionu”. Rywalizowało 31 drużyn. Zadania stanowiły prawdziwe wyzwanie. Pierwsze – matematyczne związane z Klementyną Śliwińską. Kolejne sprawdzające czytanie ze zrozumieniem, Escape room Biała Dama, do wykonania na tablecie oraz krzyżówka.

Dziękujemy Karolinie, Mai oraz Julii za godne reprezentowanie Siódemki!

Gratulujemy uzyskania dyplomu i nowych doświadczeń.
Agnieszka Tomaszczyk

Laboratoria Przyszłości – grudzień 2023, styczeń, luty 2024

LEKCJE Z WYKORZYSTANIEM SPRZĘTU ZAKUPIONEGO W RAMACH PROGRAMU „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”

rok szkolny 2023/2024 grudzień, styczeń, luty

Laboratoria Przyszłości

Klasy młodsze z zapałem  realizowały podczas zajęć następujące cele:

  • Konstruujemy i programujemy duży autobus,
  • Budujemy pojazd wg własnych pomysłów do eksploracji Góry Spike, wykorzystujemy silniki i czujniki, programujemy i uruchamiamy,
  • Konstruujemy, ulepszamy i programujemy pole do minigolfa,
  • Budujemy i kodujemy tor na kręgle dla niepełnosprawnego kolegi,
  • Konstruujemy i programujemy grę w minihokeja.
Laboratoria Przyszłości

Uczniowie klas 7 i 8  podczas lekcji j. angielskiego i niemieckiego  ćwiczyli umiejętność słuchania ze zrozumieniem , wyszukiwania informacji szczegółowych w tekście mówionym (lekcje z wykorzystaniem sprzętu z Laboratorium Przyszłości).

 

Raport grudzień 2023, styczeń, luty  2024

Katarzyna Brzezińska

Szkolny Konkurs Ortograficzny o tytuł „Mistrza Ortografii” – wyniki

W dniach 18 i 19 marca 2024r. w naszej szkole odbył się Szkolny Konkurs Ortograficzny o tytuł „Mistrza Ortografii’. W tegorocznej edycji konkursu wzięło udział 48 uczniów z klas 4-8 . Uczestnicy mieli za zadnie napisać dyktando, a następnie rozwiązać test sprawdzający znajomość różnych reguł ortograficznych i interpunkcyjnych.

Sprawdź listę „Mistrzów ortografii”…

Drzwi Otwarte 2024 w Siódemce – relacja

Drzwi Otwarte 2024

Pierwszego dnia wiosny, 21 marca, zaprosiliśmy do Siódemki młodych mieszkańców Osiedla Kopernika wraz z ich rodzicami i opiekunami na Drzwi Otwarte.

Nasze spotkanie rozpoczęliśmy od pytania do najmłodszych:
Kim będziesz w przyszłości?
Zapisali oni odpowiedzi, a następnie zamknęli je w papierowych kuleczkach i wrzucili do odpowiednich słoiczków, tym samym przedstawiając nam swoje marzenia i przemyślenia.

Czytaj więcej i zobacz zdjęcia…

Najbardziej Wiosenne Zespoły Klasowe w Siódemce

Zwycięska klasa 2b

W związku z obchodami Pierwszego Dnia Wiosny Samorząd Uczniowski klas 4-8 oraz Mały Samorząd ogłosiły konkurs na „najbardziej wiosenny zespół klasowy” w naszej Szkole. Nadesłano do nas wiele zdjęć, co znacznie utrudniało podjęcie decyzji, komu przyznać laur zwycięstwa w tej konkurencji. Ostatecznie, w wyniku głosowania członków i opiekunów Samorządu Uczniowskiego oraz Małego Samorządu, zwycięzcą konkursu w kategorii klas I-III została klasa 2b, natomiast wśród klas IV-VIII wygrała klasa 4a. Serdecznie gratulujemy!:)

Czytaj więcej…

Strona Szkoły Podstawowej nr 7 im.Erazma z Rotterdamu w Poznaniu