Klasa 2b w Teatrze Wielkim

7 stycznia nasza klasa odwiedziła Teatr Wielki w Poznaniu. Wizytę rozpoczęliśmy od udziału w warsztatach pod tytułem „Roztańczony świat”. Naszą przewodniczką w muzycznej podróży była pani Ola, tancerka Teatru Wielkiego.

Podczas zajęć poznaliśmy tańce z różnych stron świata: Rosji, Hiszpanii, Austrii, Chin. Dowiedzieliśmy się jak nazywa się strój tancerki i czym się różni paczka klasyczna od romantycznej. Obejrzeliśmy fragmenty słynnego baletu Piotra Czajkowskiego „Jezioro łabędzie”.

Jasełka “Między sklepami” – klasa 1b

„Między sklepami”
czyli
rodzinne spotkanie przy Wigilijnym stole w klasie 1b.

W mroźne, środowe popołudnie 19 grudnia zaprosiliśmy naszych Rodziców i rodzeństwo na wspólne przygotowanie do zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia. Rozpoczęliśmy od premiery spektaklu pantomimicznego o intrygującym tytule „Między sklepami”. Skąd taki pomysł? Podsunęła go nasza codzienność, wieczna pogoń nie do końca wiadomo za czym, zapracowanie i gubienie w zabieganiu tego, co najważniejsze – siebie i relacji z innymi. Dlatego postanowiliśmy zmierzyć się z tym tematem i pokazać, że w Święta wiele może się zmienić.

Klasy 3a i 3b z wizytą w fabryce bombek

13 grudnia uczniowie z klasy 3a i 3b pojechali na wycieczkę do fabryki bombek Świętego Mikołaja w Gnieźnie. Każdy mógł na własne oczy zobaczyć jak wyglądają poszczególne etapy powstawania ozdób choinkowych.

Najpierw wszyscy zobaczyliśmy jak w dmuchalni z wąskiej szklanej rurki pod wpływem ciepła i wdmuchiwanego powietrza powstają szklane bańki różnej wielkości. Bombki mogą mieć różne inne kształty, np. dzwoneczków czy gwiazdorków.

Czytaj więcej…

Idą Święta, nie o sms-ie, lecz o kartce pamiętaj!

Klasa 2a wysyła kartki pocztowe!

Klasa 2a wzięła udział w ogólnopolskiej kampanii społecznej pod hasłem „Idą święta, nie o sms-ie, lecz o kartce pamiętaj” organizowanej przez Fundację Dbam o Mój Zasięg.

Ideą kampanii jest wspólne kultywowanie jednej z najpiękniejszych tradycji – pisania kartek świątecznych w społeczeństwie, w którym tak ważną rolę odgrywają technologie informacyjno-komunikacyjne.

Czytaj więcej i zobacz zdjęcia…

3. miejsce w Międzyszkolnych Mikołajkach Na Sportowo

12 grudnia br. klasa 2a reprezentowała naszą Siódemkę na Międzyszkolnych Zawodach „Sportowe Mikołajki” organizowanych już po raz osiemnasty przez Szkołę Podstawową nr 78 w Poznaniu.

Nasze spotkanie rozpoczęliśmy wspaniałą taneczną rozgrzewką. Następnie na zmianę udział w konkurencjach brali chłopcy i dziewczynki.

Podsumowując, zajęliśmy trzecie miejsce, otrzymaliśmy pamiątkowy dyplom, medal oraz pluszowego misia.

Czytaj więcej i zobacz zdjęcia…

Testerzy pierwszej edukacyjnej gry o planie daltońskim – Daltonki

Klasa 2a od ponad dwóch lat zdobywa kompetencje i wiedzę przy pomocy koncepcji planu daltońskiego. Realizuje podstawowe trzy filary: samodzielność, odpowiedzialność i współpracę oraz dokonuje refleksji swojego procesu edukacyjnego.

Ja i moi wychowankowie we wrześniu przeżyliśmy niezwykłą przygodę. Zostaliśmy wytypowani, jako jedyni przedstawiciele klas od 1 do 3 w Polsce do przetestowania pierwszej gry edukacyjnej na temat planu daltońskiego – Daltonki. Mieliśmy do dyspozycji przysłany prototyp kart. Uczniowie sprawdzali karty, odczytywali graficzne znaki znajdujące się na nich, segregowali, grali w Piotrusia, Memo, odpowiadali na trudne pytania. Pierwszy raz, tak poważnie rozmawialiśmy o planie daltońskim, który towarzyszy nam na co dzień.

Ptasia stołówka – wycieczka klasy 4F

W poniedziałek 10 grudnia 2018 r. o poranku klasa 4 F udała się wraz z opiekunami na krótką przedzimową wycieczkę do Ogrodu Botanicznego. A oto nasza krótka relacja:

Wpadliśmy z wizytą na ptasi obiad (a właściwie drugie śniadania) do „Ptasiej stołówki” w Ogrodzie Botanicznym.
Najpierw z naszą Panią prowadzącą zajęcia wypatrywaliśmy ptaszków w ogrodzie, żeby wiedzieć komu przygotować zimowy obiadek.

Czytaj więcej…

Rozważania o sztuce w klasie 6b (z przymrużeniem oka)

„Sztuka to jest to, co człowiek robi, żeby jego obraz był ładny. Sztuka to jest to, co się robi pięknie, to znaczy bardzo ładnie, a niektóre rzeczy są przejmujące, bardzo smutne, dramatyczne. Tego, czyli sztuki, nie da się opisać…”

(„Historia sztuki dla dzieci i rodziców. Rozmowy z Kajtkiem” – Ewa Jałochowska)

Nasze rozważania, co to jest Sztuka prowadziliśmy na zajęciach języka polskiego w dniu 10 grudnia 2018 roku. Oczywiście każdy z nas miał swoje zdanie na ten temat, bo przecież „sztukę każdy może postrzegać inaczej”.

Klasa 2b na wycieczce w Porcie Lotniczym Ławica

W ramach tygodnia przedsiębiorczości i poznawania różnych zawodów klasa 2b odwiedziła Port Lotniczy Ławica w Poznaniu. Niektórzy uczniowie znaleźli się na poznańskim lotnisku po raz pierwszy. Na początku poznaliśmy patrona lotniska – kompozytora i skrzypka – Henryka Wieniawskiego. Dowiedzieliśmy się, że nasze lotnisko jest jednym z najstarszych w Polsce i ma już 105 lat.

Klasa 2c w hotelu „Ikar”

27 listopada pojechaliśmy na wycieczkę do hotelu „Ikar”, który mieści się przy ulicy Solnej w Poznaniu. Na początku przypomnieliśmy sobie mit o Dedalu i Ikarze i pani wyjaśniła nam, skąd wzięła się nazwa hotelu. Zobaczyliśmy, na czym polega praca recepcjonisty, sprzątaczki, szefa kuchni i kelnerek. W hotelowej restauracji zjedliśmy frytki i pyszne sałatki przygotowane przez kucharza. Uczyliśmy się składać serwetki.

To była ciekawa i pouczająca wycieczka.