Uroczyste Ślubowanie Pierwszaków

Pasowanie pierwszoklasistów 2021

6 października o godz. 17.00 w holu naszej szkoły miało miejsce wyjątkowe wydarzenie – ślubowanie pierwszoklasistów. Wszystkie dzieci z klas pierwszych z niecierpliwością czekały na ten dzień, aby móc wreszcie poczuć się jak prawdziwi uczniowie. Na uroczystość pasowania przybyła Dyrekcja szkoły, pani przewodnicząca Rady Rodziców oraz pani dyrektor Przedszkola nr 28.

Czytaj więcej…

Lekcja geografii na świerczewskich szachtach

W ramach realizowanego przez nauczycieli przyrodników projektu „Eko-Szkoła” uczniowie klasy 8e wraz z wychowawczynią uczestniczyli 24 października w terenowej lekcji geografii. Celem kilkugodzinnej wycieczki były świerczewskie szachty, położone w dolinie Strumienia Junikowskiego. Podczas spaceru uczniowie, w oparciu o informacje zawarte na tablicach ścieżek edukacyjnych – (przyrodniczej i geograficznej), własne obserwacje i doświadczenia rozwiązywali kartę pracy, która pozwoliła im lepiej poznać ten poindustrialny rejon miasta. Pod koniec wycieczki mieliśmy możliwość podziwiania panoramy okolicy z 25-metrowej wieży widokowej.
Artur Żyto
nauczyciel geografii

Jesienne eksperymenty klasy 2a

Zastanawialiście się kiedyś, co kryje w sobie ziemniak? Nasza klasa szukała odpowiedzi na to pytanie, wykonując kilka prostych eksperymentów. Odkryliśmy, że ziemniaki zawierają wodę oraz skrobię. Dowiedzieliśmy się, że skrobia jest cennym składnikiem odżywczym i wchodzi w skład wielu produktów, które spożywa człowiek. Okazało się, że żołędzie i kasztany również mają w sobie skrobię. Zapraszamy do obejrzenia krótkiej fotorelacji z naszych poszukiwań.

Izabela Jarosz i klasa 2a

Trzecioklasiści w Muzeum Młynarstwa w Jaraczu

Klasy trzecie w Muzeum Młynarstwa

23 września uczniowie klasy 3b i 3c pojechali na wycieczkę pod hasłem „Młyn, wiatrak i… czyli od ziarenka do bochenka”. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie unikalnego rezerwatu przyrody Morasko. Podczas pobytu na terenie rezerwatu dzieci rozpoznawały podstawowe gatunki drzew występujących w polskich lasach, utrwaliły wiedzę na temat warstw roślinności w lesie.

Klasa 2a w Ogrodzie Dendrologicznym

22 września wybraliśmy się na wycieczkę do Ogrodu Dendrologicznego Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Uczestniczyliśmy w warsztatach pt. „Po prostu L.A.S., czyli Leśna Akademia Symfoniczna”. W trakcie spaceru po Ogrodzie uczyliśmy się rozpoznawać różne gatunki drzew i krzewów oraz obserwowaliśmy zwierzęta. Z zebranych darów jesieni skonstruowaliśmy proste instrumenty muzyczne i zagraliśmy krótki koncert. Wycieczka była bardzo ciekawa.

Izabela Jarosz i klasa 2a

Klasa 2d sprawdza, jak wspólnie zapracować na sukces?

Wspólna praca w klasie 2d

Klasa 2d postanowiła wypróbować w praktyce czy powiedzenie, że współpraca się opłaca jest prawdziwe.

Nasze zajęcia rozpoczęliśmy od dyskusji na temat „Czy lubimy z kimś współpracować” i „Co nam daje współpraca”?
Następnie podzieliliśmy się na 4 zespoły.
Każda grupa miała za zadanie zbudować konstrukcję „jajkodromu”, który umożliwi jajku bezpieczne lądowanie z wysokości około 2 metrów.

Dzień w Ogrodzie Zoologicznym klasy 1b

Ostatni czwartek roku szkolnego 2020/2021 my – uczniowie klasy 1b wraz z wychowawczynią i opiekunami, postanowiliśmy spędzić na obserwacji zwierząt w starym zoo w Poznaniu. Wielu zwierząt tam już nie ma, wyprowadziły się w godne warunki, ale jeszcze sporo ciekawych można spotkać. Były antylopy, osły, kuce, lisy, żółwie i inne. Pracownicy zoo starają się stworzyć im jak najlepsze warunki, dlatego niektóre wybiegi były zamknięte i tworzone na nowo. Oglądaliśmy liczną grupę ryb i zmiennocieplnych żyjących w specjalnym pawilonie. Mieliśmy przerwę na śniadanie i harce na ogrodowym placu zabaw. Przed zakończeniem wycieczki kupiliśmy sobie pamiątki – do tego przydały nam się umiejętności nabyte w szkole – obliczenia pieniężne!
Klasowe wyjście uważamy za bardzo udane. Zadowoleni i radośni wróciliśmy do domów.

Wychowawczyni Adriana Maćkowiak

Śniadanie na trawie w klasie 1c

Klasa 1 c doskonale wie, jak korzystać z pięknej pogody. W ramach integracji klasowej przygotowała piknik na terenie naszej szkoły, który jest idealny do wielu aktywności.
Uczniowie wraz z wychowawcą wspólnie zjedli na świeżym powietrzu zdrowe drugie śniadanie oraz ulubione przekąski. Dzięki piknikowi uczniowie mogli spokojnie posilić się siedząc wspólnie na kocach w cieniu drzew i ochłonąć po długim roku nauki. Wszyscy miło spędzili czas na wspólnych rozmowach, zabawach i chrupaniu zdrowych przekąsek, przygotowując się do rozpoczęcia wakacji.