Poetyckie potyczki matematyczne w klasach I-III
czyli
nasze drugie zadanie Erazmowe.
Matematyka jest jak muzyka,
w niej także z rytmem się spotykamy.
Co dla nas – uczniów z tego wynika?
Otwiera naszej fantazji bramy!
Możemy z klocków z rytmem budować,
nawlec korale na długi sznurek,
wzór na zakładkę zaprojektować
albo też z cegieł postawić murek.
Czy więc rachunki poezję tworzą?
Zobaczcie sami – radę dajemy!
Nam w głowach z rytmem rymy się mnożą,
więc z nich korzystać świetnie umiemy!
Dziś przedstawiamy nasze wierszyki –
matematyka je podsunęła.
Znamy przeróżne liczenia triki
i stąd się nasza poezja wzięła!
Poczytaj sobie, Drogi Kolego,
jak inspirują nas liczby, znaki.
A może dodasz też coś do tego?
To przecież pomysł nie byle jaki ,
by tworzyć, łączyć, wymyślać wiersze
i horyzonty mieć coraz szersze 😀
w imieniu uczniów klas I-III
Beata Żyto