Testerzy pierwszej edukacyjnej gry o planie daltońskim – Daltonki

Klasa 2a od ponad dwóch lat zdobywa kompetencje i wiedzę przy pomocy koncepcji planu daltońskiego. Realizuje podstawowe trzy filary: samodzielność, odpowiedzialność i współpracę oraz dokonuje refleksji swojego procesu edukacyjnego.

Ja i moi wychowankowie we wrześniu przeżyliśmy niezwykłą przygodę. Zostaliśmy wytypowani, jako jedyni przedstawiciele klas I – III w Polsce do przetestowania pierwszej gry edukacyjnej na temat planu daltońskiego – Daltonki. Mieliśmy do dyspozycji przysłany prototyp kart. Uczniowie sprawdzali karty, odczytywali graficzne znaki znajdujące się na nich, segregowali, grali w Piotrusia, Memo, odpowiadali na trudne pytania. Pierwszy raz, tak poważnie rozmawialiśmy o planie daltońskim, który towarzyszy nam na co dzień.
Moim zadaniem, jako obserwatora i wychowawcy było napisanie recenzji na temat Daltonki.
Recenzja została opublikowana na stronie autorki www.plandaltonski.pl oraz w instrukcji gry.

Mikołajki okazały się wspaniałym momentem, na to by Daltonka ujrzała światło dzienne. Dostarczona prosto z drukarni stała się elementem zajęć. Zasiedliśmy wspólnie w kole, przeczytaliśmy recenzję, którą napisałam o uczniowskich działaniach z prototypem gry. Drugoklasiści potwierdzali każde moje słowo, że tak rzeczywiście było. Następnie odczytaliśmy instrukcję i zagraliśmy w wybrane gry: w Czarnego Piotrusia i Memory.

Bardzo dziękujemy autorce – Annie Sowińskiej za to, że poczuliśmy się częścią Daltonki.

Daltonka to wyjątkowa gra karciana.
Nieznajomych wprowadzi w świat daltoński.
Znajomym pozwoli na refleksję.

2a z wychowawczynią Margaretą Pierzchalską

Strona Szkoły Podstawowej nr 7 im.Erazma z Rotterdamu w Poznaniu