Klasa 2b na wycieczce w Porcie Lotniczym Ławica

W ramach tygodnia przedsiębiorczości i poznawania różnych zawodów klasa 2b odwiedziła Port Lotniczy Ławica w Poznaniu. Niektórzy uczniowie znaleźli się na poznańskim lotnisku po raz pierwszy. Na początku poznaliśmy patrona lotniska – kompozytora i skrzypka – Henryka Wieniawskiego. Dowiedzieliśmy się, że nasze lotnisko jest jednym z najstarszych w Polsce i ma już 105 lat.

Podczas zwiedzania portu lotniczego czekało na nas mnóstwo atrakcji. Nasza wycieczka ukazała się na tablicy odlotów a z głośników rozległ się specjalny komunikat, w którym zostaliśmy powitani na lotnisku. Każdy uczeń otrzymał specjalną kartę pokładową, z którą udaliśmy się do hali odlotów i przeszliśmy odprawę celną. Byliśmy świadkami lądowania samolotu na płycie lotniska. Dowiedzieliśmy się czym zajmują się na lotnisku pirotechnicy. Mieliśmy okazję przejechać się specjalnym autobusem dowożącym pasażerów do samolotu. Odwiedziliśmy lotniczą straż pożarną. Każdy z nas mógł wsiąść do strażackiego wozu i przymierzyć strój strażaka. Zwiedziliśmy także miejsce, gdzie odbiera się bagaż. Na koniec wjechaliśmy na taras widokowy skąd obserwowaliśmy start samolotu.

To była bardzo ciekawa wycieczka.