Tematem przewodnim tegorocznych zmagań o statuetkę Złotego Erazma była szeroko pojęta kultura, a hasło brzmiało „Kultura to nie matura – tak i nietakt szkolny”.
Jak przebiegały dni projektowe w klasach 4-6?
Podczas zmagań o statuetkę Złotego Erazma uczniowie, znajdujący się w grupie humanistów, musieli połączyć swoją umiejętność tworzenia tekstu lirycznego (piosenki) ze zdolnościami muzycznymi.
Szeroko pojęta kultura zachowania, czyli po angielsku tzw. „Good manners”, była także przedmiotem zmagań grup anglojęzycznych. W klasach 4-6 uczniowie skupili się na rozwiązywaniu zadań sprawdzając poziom swoich umiejętności z zakresu czytania ze zrozumieniem, znajomości słownictwa dotyczącym kultury i dobrych manier czy konstruowania dialogu.
Ścisłe umysły rywalizowały w rozwiązywaniu skomplikowanych zadań matematycznych. Uczniowie układali domino, szukali drogi do skarbu, rozwiązywaliśmy krzyżówki i wykreślanki. Klasy szóste przygotowały przyjęcie urodzinowe oraz organizowały rodzinną wycieczkę.