Wycieczka do Muzeum Rolnictwa – Klasa III G

Wycieczka do Muzeum Rolnictwa i Przemysłu Rolno–Spożywczego w Szreniawie

Nareszcie! Nadszedł dzień wycieczki. Tramwajem numer 6 pojechaliśmy na Dworzec Główny w Poznaniu, gdzie wsiedliśmy do biało- czerwonego pociągu z wielkopolskim herbem.

Podróż pociągiem trwała zaledwie 20 minut. Po drodze mijaliśmy różne stacje i tak dotarliśmy do Muzeum w Szreniawie. Na terenie muzeum widzieliśmy lokomobil, który służył do orki parowej lub napędu innych urządzeń oraz piękne klomby z różnokolorowymi kwiatami.

Na początku naszej lekcji pani przewodnik pokazała nam piece chlebowe, do których zostały włożone bochenki chleba. Następnie oglądaliśmy dawne urządzenia do mielenia ziarna na mąkę, takie jak: żarna, moździerze, młyn koźlak. Widzieliśmy dzieże – beczki do przechowywania ciasta na chleb, niecki i koszyczki wiklinowe. Dowiedzieliśmy się jak powstaje chleb od ziarenka do bochenka. Po krótkiej powtórce, rozwiązaniu krzyżówki, poszliśmy zobaczyć wyjęcie chleba z pieca. Towarzyszył nam unoszący się w powietrzu aromatyczny zapach. Czekając, aż wystygnie chleb, poszliśmy obejrzeć zwierzęta gospodarskie: gęsi, kozy, kury, konie, świnie z prosiętami, owce, barany, krowy i byki. Niektóre były bardzo towarzyskie i dały się pogłaskać. Na zakończenie pobytu skosztowaliśmy pysznego, świeżego chleba i kupiliśmy pamiątki. Wycieczka do Szreniawy bardzo mi się podobała. Ciekawe dokąd wybierzemy się na kolejną.